گوگل ادوردز

۷۸۳ بازديد

 

گوگل ادوردز (Google Adwords)

Google Ads (Google AdWords سابق) ] یک بستر تبلیغاتی آنلاین است که توسط Google توسعه یافته است ، جایی که تبلیغ کنندگان پیشنهاد می دهند تبلیغات مختصر ، پیشنهادات خدمات ، لیست محصولات یا فیلم ها را برای کاربران وب نشان دهند. این می تواند تبلیغات را هم در نتایج موتورهای جستجو مانند Google Search (شبکه جستجوی Google) و هم در وب سایت های غیر جستجو ، برنامه های تلفن همراه و فیلم ها (Google Display Network) قرار دهد. خدمات تحت مدل قیمت گذاری برای هر کلیک (PPC) ارائه می شوند. Google Ads منبع اصلی درآمد Alphabet Inc است که در سال 2019 به 134.8 میلیارد دلار کمک مالی کرده است.

تاریخچه

گوگل AdWords را در سال 2000 راه اندازی کرد. در ابتدا ، تبلیغ کنندگان AdWords ماهانه هزینه خدمات را پرداخت می کردند و Google کمپین آنها را تنظیم و مدیریت می کرد. برای جایگزینی مشاغل کوچک و کسانی که می خواستند کارزارهای خود را مدیریت کنند ، Google به زودی پورتال سلف سرویس AdWords را معرفی کرد. در سال 2005 ، گوگل یک سرویس مدیریت کمپین را به نام Jumpstart راه اندازی کرد. سیستم AdWords در ابتدا در بالای موتور پایگاه داده MySQL پیاده سازی شد. پس از راه اندازی سیستم ، مدیریت تصمیم گرفت که به جای آن از Oracle استفاده کند اما در نهایت سرعت سیستم بسیار کندتر به MySQL بازگشت. سرانجام ، Google یک سیستم مدیریت پایگاه داده Relational توزیع شده سفارشی (RDBMS) را ایجاد کرد که به عنوان Google F1 شناخته می شود به طور خاص برای نیازهای کسب و کار تبلیغات. این رابط ویرایش صفحه گسترده ، گزارش های جستجوی جستجو و معیارهای تبدیل را ارائه می دهد. در سال 2008 ، گوگل چالش بازاریابی آنلاین گوگل را راه اندازی کرد ، یک تمرین دانشگاهی در کلاس برای دانشجویان عالی. بیش از 8000 دانشجو از 47 کشور در سال 2008 در این چالش شرکت کردند ، بیش از 10 هزار دانشجو از 58 کشور در سال 2009 ، حدود 12000 دانشجو در سال 2010 و تقریباً 15000 دانشجو از 70 کشور در سال 2011 شرکت کردند. این چالش سالانه برگزار می شود ، تقریباً از ژانویه تا ژوئن . در آوریل 2013 ، Google اعلام کرد قصد دارد کمپین های پیشرفته ای را برای AdWords اضافه کند تا به مدیریت کمپین مورد استفاده کاربران چند دستگاه کمک کند. این کمپین های پیشرفته شامل گزارش های پیشرفته در مورد کاربران بود. این حرکت در بین تبلیغ کنندگان بحث برانگیز بود. در ژوئیه 2016 ، گوگل از تبلیغات "خرید ویترین" رونمایی کرد. با این قالب ، خرده فروشان می توانند مجموعه ای از تصاویر را انتخاب کنند که در نتایج جستجو مربوط به جستجوی جستجو و کلمات کلیدی مختلف باشد. در اکتبر 2017 ، گوگل محدودیت های بودجه روزانه AdWords را که قبلا حداکثر 120 درصد بودجه روزانه از پیش تعیین شده بود ، اصلاح کرد و به حداکثر 200 درصد رساند. این تغییر در همان روزی که اعلام شد به راه افتاد و باعث انتقاد متخصصان جستجوی پولی شد ، هرچند بعداً گوگل توضیح داد که این تغییر فقط بر کمپین های کوتاه مدت کمتر از 30 روز تأثیر می گذارد و برای کمپین های بیش از 30 روز ، هزینه ها مسترد می شود. در 27 ژوئن 2018 ، Google اعلام کرد تغییر نام Google AdWords به عنوان Google Ads از 24 ژوئیه 2018. در سال 2018 ، اخبار بلومبرگ گزارش داد که گوگل میلیون ها دلار به Mastercard برای داده های کارت اعتباری کاربران خود برای اهداف تبلیغاتی پرداخت کرده است. این معامله به طور علنی اعلام نشده بود.

امکانات

Keyword Planner داده هایی را در مورد جستجوی Google و سایر منابع برای کمک به برنامه ریزی تبلیغات فراهم می کند.
AdWords Express (قبلاً "Google Boost") ویژگی با هدف مشاغل کوچک است که سعی دارد با مدیریت خودکار کلمات کلیدی و جایگذاری تبلیغات ، از دشواری مدیریت کمپین های تبلیغاتی بکاهد.
Google Ads Editor یک برنامه قابل بارگیری است که به کاربران امکان می دهد تغییرات عمده ای در تبلیغات ایجاد کرده و تبلیغات را به صورت آفلاین ویرایش کنند. همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا عملکرد تبلیغات را مانند داشبورد مشاهده کنند.
حسابهای مدیر تبلیغات Google (قبلاً "مرکز مشتری من (MCC)") به کاربران امکان می دهد چندین حساب را از یک ورود و داشبورد مدیریت کنند. این معمولاً توسط آژانس های بازاریابی و تبلیغات که مدیریت نمونه کارهای بزرگ حساب مشتری.
برنامه ریز دسترسی به کاربران اجازه می دهد میزان دسترسی و میزان تبلیغات ویدئویی خود را در YouTube و شرکای ویدیویی Google پیش بینی کنند. این ابزار به کاربران امکان می دهد مخاطبان خود را انتخاب کنند ، سپس ترکیبی از تبلیغات ویدیویی را که به آنها کمک می کند توصیه می کند. به اهداف کاربر برسید و میزان دسترسی به تبلیغات وی را مشاهده کنید.
علاوه بر هدف قرار دادن مکان و زبان ، تبلیغ کنندگان می توانند آدرس های پروتکل اینترنت (IP) را حذف کنند. تبلیغ کنندگان می توانند در هر کمپین حداکثر 500 محدوده آدرس IP را حذف کنند.
آکادمی Google برای تبلیغات (قبلاً "Google Partners" ، "Google AdWords Certification Program" و "Google AdWords Certification") برای مشتریانی که در یک آزمون Google Ads Fundamentals و یک آزمون Advanced AdWords در مورد جستجو ، نمایش ، ویدئو ، خرید و یا تبلیغات تلفن همراه یا Google Analytics. Google Partners باید حداقل آستانه هزینه 10،000 دلار آمریکا را در طول 90 روز و آستانه هزینه بالاتر برای Google Premier Partners حفظ کند.
تبلیغات با هدف قرار دادن (تبلیغات با هدف سایت قبلی) تبلیغات را بر اساس کلمات کلیدی ، نام دامنه ، موضوعات و تنظیمات ترجیحی هدف گذاری جمعیتی وارد شده توسط تبلیغ دهنده قرار می دهد. اگر نام دامنه ها هدف قرار گیرد ، Google لیستی از سایت های مرتبط را نیز برای قرار دادن در اختیار شما قرار می دهد. تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن سایت بر اساس هزینه هر اثر (CPI / CPM) یا هزینه هر کلیک (CPC) پیشنهاد می دهند. حداقل هزینه برای هر هزار بازدید برای قرار دادن - کمپین های هدفمند 25 سنت است. CPC وجود ندارد.
بازاریابی مجدد به بازاریابان امکان می دهد تا به کاربرانی که قبلاً از وب سایت آنها بازدید کرده اند تبلیغات خود را نشان دهند و به بازاریابان این امکان را می دهد که بر اساس رفتار بازدید کنندگان وب سایت ، لیست مخاطبان مختلفی ایجاد کنند. لیست های بازاریابی مجدد برای جستجو (RLSA) از طریق Google Analytics در اوایل ژوئن 2015 در Google Ads در دسترس قرار گرفت ، اجازه می دهد تا از لیست های بازاریابی مجدد GA استاندارد برای برنامه ریزی تبلیغات جستجوی متن سنتی استفاده کنید. بازاریابی پویا می تواند نشان دهد بازدیدکنندگان گذشته محصولات یا خدمات خاصی را که مشاهده کرده اند. در حالی که معمول است ، برخی از کاربران ممکن است استفاده بیش از حد آشکار را از خود نشان دهند.
افزونه های تبلیغاتی به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد تا اطلاعات اضافی را با تبلیغات خود مانند آدرس کسب و کار ، شماره تلفن ، پیوند به یک صفحه وب یا برنامه ، قیمت ها یا فروش و تبلیغات نشان دهند. هنگامی که سیستم پیش بینی می کند عملکرد آنها بهبود می یابد ، Google Ads همچنین ممکن است برنامه های افزودنی خودکار مانند رتبه بندی مصرف کننده را نمایش دهد.
برنامه Google Ad Grants ماهیانه 10،000 دلار آمریکا به اعتبارات Google Ads به سازمانهای غیرانتفاعی واجد شرایط اعطا می کند و از زمان راه اندازی در سال 2003 بیش از 100000 سازمان غیرانتفاعی و خیریه در سراسر جهان خدمت کرده است.

هزینه

هر زمان که کاربر در Google جستجو می کند ، AdWords حراج را انجام می دهد تا مشخص کند کدام تبلیغات جستجو در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند و همچنین موقعیت تبلیغات. بنابراین هزینه یک کمپین گوگل ادورز Google AdWords به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله حداکثر مبلغی که یک تبلیغ دهنده می خواهد برای هر کلیک پرداخت کند ، کلمات کلیدی پیشنهاد شده و ارتباط و تعداد کلیک تبلیغات و افزونه های تبلیغات.

اگرچه می توان از یک استراتژی پیشنهادی پیشرفته برای دستیابی خودکار به هزینه از پیش تعیین شده برای هر خرید (CPA) استفاده کرد ، اما این نباید با یک مدل قیمت گذاری واقعی CPA اشتباه گرفته شود.

کلمات کلیدی مارک تجاری

گوگل به دلیل اجازه دادن به تبلیغ کنندگان AdWords برای پیشنهاد دادن کلمات کلیدی با مارک تجاری مورد انتقاد قرار گرفته است. در سال 2004 ، گوگل اجازه داد تا به تبلیغ دهندگان پیشنهادات متنوعی برای جستجوی طیف گسترده ای در ایالات متحده و کانادا ، از جمله علائم تجاری رقبای خود و در مه 2008 این سیاست را به انگلستان و ایرلند گسترش دهد. اگر علامت تجاری در تیم پشتیبانی حقوقی تبلیغات ثبت شده باشد ، تبلیغ کنندگان نمی توانند از مارک های تجاری سایر شرکت ها در متن تبلیغات خود استفاده کنند.

اصول و ویژگی گوگل ادورز

  • به ازای هر کلیک نیازمند پرداخت هزینه
  • ایجاد تبلیغ خاص در یک بازه ی زمانی خاص
  • عدم نیاز به بهینه سازی سایت و محتواهای آن
  • گوگل ادورز در سایت هدف ترافیک بالایی را ایجاد می کند.
  • می توانید هنگام استارت اولیه کسب و کار از آن استفاده کنید.
  • گوگل ادورز روشی سریع برای دسترسی مشتریان و افزایش میزان فروش
  • برای هر تبلیغ در روز، در یک زمان مشخصی امکان بودجه بندی وجود دارد.

 آمینا گروپ ، مجموعه ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال 1390 فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده است. پشتیبانی و نگهداری سایت از مهم ترین عوامل کسب کار اینترنتی است. یک وب سایت برای حفظ رتبه بندی موتورهای جستجو، ارائه خدمات و اطلاعات، جذب مشتری و حفظ آن نیازمند نگهداری منظم می باشد. شرکت آمینا گروپ با ارائه خدمات پس از فروش مشتریان خود را دلگرم نگه داشته است.

منبع: https://amina-group.com/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.