برترین روش های طراحی گرافیکی

۶۶۶ بازديد

 

طراحی گرافیک (graphic design) 

 

چه چیزی یک طراحی خوب را ایجاد می کنه؟ یه طراحی گرافیکی موثر به کاربران کمک می کنه پیام شما را درک کنن و همچنین امکان انتقال آسون در وب سایت یا فروشگاه شما را فراهم می کنه. 

یه طراحی موثر همچنین دارای یه جزء پنهانه که پیام ها را به یاد ماندنی می کنه و ارتباطات عاطفی بین مشتری و برند را تقویت می کنه. این مولفه زمینه عاطفی و ایدئولوژیکی مشترک بین شما و مخاطبانتان اس. به همین دلیله که تماشای روند برای طراحان حیاتیه.

طراحی گرافیک ایجاد ترکیبات بصری برای حل مسائل و ارتباط ایده ها از طریق متن، تصویر، رنگ و فرم را فراهم می کنه و استفاده از محتوای بصری برای انتقال پیام به مخاطبه. 

بنابراین طراحان گرافیک یه ایده، محتوا یا اطلاعات را می گیرن و اونو به چیزی جذاب از نظر بصری تبدیل می کنن. اطلاعات معمولاً به صورت خلاصه پروژه از سوی مشتری یا درخواست‌های سایر اعضای یک تیم داخلی ارائه می‌شه.

طراحان مسئول ایجاد بسیاری از چیزهایی هستن که شما روزانه می بینین و از اونا استفاده می کنین مانند تبلیغات، مجلات، آگهی ها، برنامه های کاربردی وب، بسته بندی، آرم ها، کتاب ها، نقشه ها و وب سایت ها. 

اگر خلاق باشین، ارتباط بصری داشته باشین و در طراحی های عالی مهارت داشته باشین، ممکنه حرفه ی طراحی گرافیک برای شما ایده آل باشه.

هدف اصلی کار یه طراح گرافیک اینه که ایده ها را به صورت بصری به مخاطب منتقل کنه. حول ارتباطات بصری انواع مختلف، از طراحی لوگو گرفته تا وب‌سایت‌ها تا انیمیشن‌ها و موارد دیگر می‌چرخه.

وظایف مهم طراحان گرافیک چیه؟

طراحان گرافیک روزانه بسیاری از وظایف مهم را برای تکمیل پروژه های خود انجام می دن. گرچه، بستگی به جنبه طراحی اونا داره، اما به طور کلی شامل موارد زیر هس:
تفکیک خلاصه پروژه- این شامل تلاش برای درک مشکلیه که باید حل شه و هدف اصلی طرح درخواست شده هس.

تحقیق - این امر مستلزم جستجوی ایده‌ها/مرجعات طراحیه که مفهومی مشابه با آنچه می‌خواین ایجاد کنین.

اسکچینگ/ایجاد تابلوهای خلق و خو - مودبرد به معنای چیدمان تصاویر، مواد و تکه های متن پیرامون یک سبک یا مفهوم خاص. این مرحله از فرآیند طراحی بسیار مهمه، زیرا به ساده‌سازی نتایج حاصل از فرآیند تحقیق شما کمک می‌کنه و همچنین می‌تونین مفاهیم خود را با ترسیم کشف کنین. اگر نمی تونین نقاشی کنین نگران نباشین. طرح های شما قرار نیس بی نقص باشن. این فقط برای اکتشافه.

ایجاد طرح‌ها - این جایی که شما در واقع کار طراحی را انجام می‌دین، همانطور که آموخته‌های خود را از تحقیقات، طراحی و تابلوهای روحی خود پیاده‌سازی می‌کنین.

دریافت بازخورد از اعضای تیم و مشتریان - در این مرحله، شما طرح های خود را ارائه می دین و بازخورد می گیرین. بیشتر طراحان از بازخورد می ترسن، اما این در واقع به شما کمک می کنه تا بهتر بشین.

گرایش‌های طراحی وب سایت در سال 2023

1. تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی

تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی برای موتور جستجو مناسب هستن و به گوگل کمک می کنن پست ها و محصولات شما را رتبه بندی کنه. Dall-e-2 یک ابزار محبوب تولید کننده تصویر هوش مصنوعیه. این کار برای افرادی که هیچ تجربه ای در طراحی ندارن، ایجاد گرافیک متقاعد کننده را آسون تر می کنه.

2. آیکون های متحرک

نمادهای متحرک برای تعاملات در مقیاس کوچک مفید بودن تا بازدیدکنندگان را سرگرم کنن. با این حال، در سال 2023، طراحان وب قصد دارن با ترکیب انیمیشن های شناور و تبدیل عناصر معمولی در یک وب سایت به آیکون های متحرک نفس گیر، از این هم فراتر برن.

3. فونت های و حروف Groovy

مواظب فونت های سفارشی و Groovy باشین که تا سال 2023 موج بعدی خواهند بود زیرا طراحی های وب مبتنی بر متن در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شدن. عناصر شخصی سازی شده مانند فونت های سفارشی می تونن تجربه جذاب تری را برای کاربران ایجاد کنن. متن با فونت groovy می تونن یک عنصر گرافیکی ضروری امسال باشن.

4. پالت رنگی Inspo

رنگ عنصر مهمی از خلاقیته. امسال پالت های رنگی مانند Viva Magenta رنگ پنتون سال یا رنگ های نئون کار شما را زنده می کنن. رنگ هایی که در ترندهای طراحی وب 2023 هستن رو کشف کنین.

5. وکتور - یکپارچه سازی با سیستم عامل و نوستالژی

طراحی رترو و نوستالژیک نه تنها حس آشنایی را منتقل می کنه، بلکه پیوندی قوی با بیننده ایجاد می کنه. علت ساده اما مؤثره: خاطرات را تحریک می کنه.

6. قطعات مرکزی سه بعدی انتزاعی

آخرین روندهای بصری شامل محورهای سه بعدی انتزاعی در فضای برجسته اس که با نمایش جذابیت و شخصیت یک کسب و کار به شیوه ای متفاوت، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می ده و اولین برداشت به یاد ماندنی را ایجاد می کنه.

7. گرایش های طراحی وب دوستدار انگشت شست

بیشتر ترافیک وب سایت در جهان توسط دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شه. پیشرفت‌های اخیر در فناوری دستگاه‌های تلفن همراه همه را بر آن داشته تا وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را توسعه بدن. اما سازگاری با موبایل کافی نیس.
به نحوه در دست گرفتن یا استفاده از موبایل خود دقت کنین. انگشتان ما دور گوشی پیچیده شدن و هر کار را انجام می دن. در این موارد، سایت باید با انگشت شست سازگار باشه. منوها، آیکون ها یا دکمه های نمایش داده شده در سایت شما برای کاربران به سادگی طراحی شده تا با انگشت شست خود به همه چیز دسترسی پیدا کنن.

8. واقعیت افزوده (AR)

پیاده سازی فناوری جدید برای بهبود تجربه کاربری هدف هر توسعه دهنده یا طراح وب هس. واقعیت افزوده (AR) می تونه یکی از آنها باشه. AR فناوری که محتوا یا تصاویر دیجیتال را با دنیای فیزیکی مرتبط می کنه. به عنوان مثال، استیکرها یا فیلترها را می شه در اسنپ چت و همچنین Google Arts & Culture پیدا کرد. آنها جزئی از گرایش های طراحی وب هستن.

9. تصویر طراحی وب

صفحاتی در وب که عکس‌ها را با تصاویر تکمیل می‌کنن، به عنوان الهام‌بخش، در طراحی گرافیک محبوبیت پیدا می‌کنن. یکی از دلایل اصلی اینه که تصاویر معمولاً از نظر اندازه کوچکتر هستن و سریعتر از عکس ها بارگذاری می شن.

10. جلوه های اسکرول

هرچه بازدیدکنندگان بیشتری در سایت شما پیمایش کنن، بیشتر سایت شما را کاوش می کنن، که احتمال انجام اقدامات بیشتر را افزایش می ده. راه های زیادی وجود داره که می تونین در حین پیمایش در صفحات، تجربه ای به یاد ماندنی را برای کاربران خود فراهم کنین.

تجربه‌ی هیجان گرافیک های چشم نواز با آمینا گروپ!

تیم آمینا با داشتن نیروهای جوان و با انگیزه تونسته در طی سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در تمام حوزه های دیجیتال مارکتینگ داشته باشه. تیم طراحی گرافیک آمینا با استفاده از ایده های بروز در جهان و داده هایی که از کارفرمایان دریافت می‌کنن، طرح هایی حرفه ای را متناسب با آنچه در ذهن خود دارین طراحی می‌کنن. برای آشنایی بیشتر با خدمات گرافیکی آمینا گروپ، می‌تونین از طریق راه های تماسی که بر روی وبسایت آمینا قرار داره با ما در تماس باشین.

اطلاعات تماس


آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

تلفن:

۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.