بهترین شیوه های آموزشی در مدارس هوشمند

۱۱ بازديد
 مزیت های کلاس های هوشمند 

به عصر دیجیتال خوش اومدین، جایی که دانش به راحتی با یه کلیک قابل دسترسی هس و یادگیری وارد حوزه جدیدی شده.
کلاس های درس سنتی در مقایسه با کلاس های درس دیجیتال در حال تبدیل شدن به زمان گذشته هستن و جای خودشون و به چشم انداز نوآورانه آموزش الکترونیکی دادن که آموزش رو به روش های بی سابقه ای متحول می کنه.
مطالعات اخیر نشون داده که برنامه های آنلاین در مدارس و کالج ها 56٪ در حال رشد هستن در حالی که همتایان سنتی اونا شاهد کاهش 3.3٪ در تکمیل مدرک بودن.
بیایید نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب کلاس هوشمند در مقایسه با یادگیری کلاس‌های سنتی بندازیم.
ما عواملی مانند انعطاف‌پذیری و راحتی در مقابل تعامل مستقیم و اجتماعی شدن رو بررسی می‌کنیم تا به شما تصمیم بگیرین کدوم رویکرد ممکنه برای شما یا مدرسه شما مناسب‌تر باشه.
کلاس های درس سنتی
برای قرن ها، مدرسه سنتی شیوه اولیه آموزش بوده. این کلاس ها در کلاس فیزیکی با حضور معلم برگزار میشه. دانش آموزا با حضور در کلاس، یادداشت برداری، سوال پرسیدن و شرکت در بحث های حضوری شرکت می کنن.
کلاس‌های معمولی محیطی ساختاریافته رو به دانش‌آموزان ارائه میده که حس روتین رو القا می‌کنه.
کلاس های هوشمند 
کلاس های درس هوشمند با استفاده از تکنولوژی برای مدارس در کلاس انجام میشه. دانش آموزا با استفاده از رایانه یا دستگاه های دیجیتال در کلاس شرکت می کنن.
این کلاس‌ها سطح بالایی از انعطاف‌پذیری و راحتی رو ارائه میدن. کلاس درس دیجیتال به دلیل تمرکز بر تعامل، پرورش جوامع مشارکتی که در اون تمایز بین معلما و دانش آموزا محو میشه، مشخص هس.
در این کلاس ها، زمان و مکان دیگه مانعی نیستن و محیطی رو ایجاد می کنن که زبان آموزا با استفاده از پلتفرم های آنلاین به کلاس متصل میشن.
کلاس های درس دیجیتال در مقایسه با کلاس های درس سنتی چه مزیت هایی داره؟
1. مرکز اطلاعات 360 درجه 
کلاس های دیجیتال به عنوان مرکز اطلاعات یکپارچه عمل می کنن و منابع مختلف رو در سراسر جهان به هم متصل می کنن.
برخلاف روش‌های آموزشی سنتی با دسترسی محدود به اطلاعات، راه‌حل‌های یادگیری دیجیتالی برای مدارس مانند کتاب‌های الکترونیکی و کتابخانه‌های دیجیتال از هر کجا قابل دسترسی هستن.
کودکان می تونن از اطلاعات سراسر جهان برای غنی سازی تجربیات یادگیری خود استفاده کنن.
در کلاس های درس سنتی، دسترسی به آخرین اطلاعات اغلب وجود نداره، که منجر به نابرابری در برنامه های درسی بین کشورها میشه.
کلاس های درس هوشمند با فراهم کردن دسترسی برابر به اطلاعات برای همه ی دانش آموزا به این موضوع می پردازه.
2. ابزارهای آموزشی همه کاره
یکی از مزایای کلیدی کلاس درس دیجیتال در دسترس بودن اون هس. در کلاس های درس سنتی، دانش آموزا باید در یه مکان جمع بشن تا از یه مربی یاد بگیرن. اغلب، این درس ها برای مرجع بعدی ذخیره نمی شه.
یعنی دانش‌آموزانی که نمی‌تونن در کلاس‌ها شرکت کنن یا رفت‌وآمد کنن، ممکنه کلاس ها رو از دست بدن، حتی اگه فقط یه روز غیبت کنن.
کلاس‌های دارای فناوری با در دسترس بودن در هر زمان و هر مکان به این مشکل رسیدگی می‌کنه. دانش‌آموز می‌تونه با استفاده از دستگاه متصل از خونه‌ به کلاس‌ها بپیونده.
اگه دانش آموز یه کلاس رو از دست بده، می تونه به راحتی از طریق جلسات ضبط شده پیگیری کنه. اونا همچنین بازبینی رو ساده می کنه، زیرا نیازی به جستجوی محتوا از منابع دیگه ای ندارن.
3. دسترسی پیشرفته
هر دانش آموزی با سرعت و سبک خاص خودش درس و یاد می گیره. اما آموزش سنتی اغلب فاقد انعطاف پذیری برای سازگاری با این تفاوت هاس.
بیشتر کلاس‌های درس به‌جای فردی، بر روی گروه تمرکز می‌کنه و با وجود اینکه معلما بعد از کلاس در دسترس هستن، دانش آموزان با سرعت آهسته‌تر احساس عقب موندن می‌کنن.
کلاس های مجازی راه حلی رو با ایجاد تعادل بین ساختار و انعطاف پذیری ارائه میدن. دانش‌آموزا می‌تونن هر زمان که نیاز داشته باشن به محتوا دسترسی داشته باشن و به اونا امکان میده با سرعت خودشون یاد بگیرن.
همچنین می تونن مطالب رو بررسی کنن یا در صورت لزوم درخواست منابع اضافی کنن. این تضمین می کنه که هر دانش آموزی مفاهیم رو درک می کنه و در عین حال با بقیه کلاس هماهنگ هس.
معایب کلاس های درس آنلاین 
1. تعامل اجتماعی ناچیز
در کلاس های آنلاین، تعامل اجتماعی ممکنه محدود به نظر برسه، به خصوص درمقابل کلاس های سنتی. با این حال، این بدان معنا نیس که شما نمی تونین از طریق ارتباطات دیجیتال تعامل داشته باشین.
بسیاری از کلاس‌های آنلاین از پلتفرم‌های چت ویدیویی مانند Google Meet یا Zoom استفاده می‌کنن، جلسات پخش زنده ارائه میدن و پروژه‌های گروهی رو اختصاص میدن.
بنابراین شما هنوز هم می تونین با مربیان و همسالان خود ارتباط برقرار کنین، البته به روشی متفاوت.
2. امکان بی انگیزگی
انگیزه موضوعی هس که اغلب در مورد این دو روش یادگیری بحث میشه، زیرا هر دانش آموز منحصر به فرد هس. برخی از تعاملات رودررو منظم پیشرفت می کنن، و دریافتن که این امر انگیزه شونو افزایش میده.
برخی دیگه ساختار مهلت های آنلاین رو ترجیح میدن. برای بسیاری، محاصره شدن توسط مربیان و همسالان به عنوان انگیزه ای برای تکمیل تکالیف یا وظایف عمل می کنه.
اگه شما فردی هستین که به خوبی به ضرب الاجل های شخصی پاسخ می دیندهید، تعیین اونا می تونه به شما کمک کنه انگیزه داشته باشن و از به تعویق انداختن اون جلوگیری کنین.
ایجاد یه فضای اختصاصی برای یادگیری آنلاین، بدون حواس‌پرتی، می‌تونه تمرکز و انگیزه شما رو افزایش بده. 
3. خطر به تعویق انداختن کار
متمرکز موندن در کلاس درس با همسالان و یه مربی ساده اس، اما در مورد یادگیری آنلاین چطور؟
هنگام یادگیری از راه دور، حواس پرتی ممکنه به وجود بید، به خصوص اگه کارهای دیگه ای داشته باشین یا با چیز دیگه ای مشغول باشین.
 نتیجه گیری
هم کلاس‌های هوشمند و هم کلاس‌های سنتی  مزایا و معایب خاص خودشونو دارن.
کلاس های سنتی امکان تعامل رو در رو با معلمان و همکلاسی ها رو فراهم می کنه، در حالی که آموزش الکترونیکی انعطاف پذیری و راحتی رو ارائه میده.
انتخاب بین این دو روش بستگی به ترجیحات و نیازهای فردی داره. با این حال، در عصر دیجیتال امروزی، ترکیب عناصر هر دو رویکرد می‌تونه یه تجربه آموزشی جامع ایجاد کنه که سبک‌های یادگیری متنوع رو در خود جای بده.
صرف نظر از روش انتخاب شده، پذیرش یادگیری مادام العمر برای پیشرفت و موفقیت شخصی ضروریه است.  یکه کلاس هوشمند پایه شامل کامپیوتر ، صفحه نمایش تدریس و پروژکتور هس که جنبه بصری برای یادگیری داره.
مدرسه هوشمند با به کار گیری تکنولوژی رویکرد آموزشی رو آسون تر و کارآمد تر می کنه. بسیاری از تحقیقات مزایای مدارس هوشمند و نحوه استفاده درست از اونا رو نشون داده.
اونا همچنین به این نکته اشاره می کنن که این سیستم آموزشی، باعث شده دانش آموزا نمرات بهتری هم کسب کنن.
علاوه بر این باعث شده دانش آموزا مدام بازخورد های تکالیف شونو بببینن و بتونن پیشرفت شونو ارزیابی کنن و انگیزه بیشتری داشته باشن. 
این فرایند یادگیری پیشرفته، دانش آموزان مختلف رو آماده می کنه تا بهترین خودشونو ارائه بدن.
برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکانمان را در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ایجاد نموده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمان است همواره پیشگام بوده ایم.
تماس با ما
تلفن :
آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو
 منبع: https://pishroschool.ir/
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.