تبلیغات در فضای مجازی (internet-advertising)

۵ بازديد
 چرا ژاپن در تبلیغات فضای مجازی موفقه؟ 
 
تبلیغات در فضای مجازی که با نام‌های تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات دیجیتال یا بازاریابی آنلاین هم شناخته میشه، نوعی بازاریابی که ازطریق اینترنت برای تبلیغ محصولات و خدمات به مخاطبان و کاربران پلت‌فرم استفاده می‌کنه.
تبلیغات اینترنتی ژاپن در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته که ناشی از پذیرش گسترده فناوری های دیجیتال، افزایش نفوذ اینترنت و تغییر رفتار مصرف کننده اس.
تبلیغات در فضای مجازی، به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی برای مشاغل در صنایع مختلف تبدیل شده که دسترسی هدفمند، قابلیت اندازه گیری و مقرون به صرفه بودن رو ارائه میده.
بازاریابی آنلاین به مجموعه ای از ابزارها برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مردم در سراسر جهان با استفاده از اینترنت به عنوان یه پلت فرم بازاریابی جهانی تبدیل شده.
این روش بازاریابی عمدتاً توسط افزایش هزینه ها برای تبلیغات اینترنتی، گسترش رسانه های اجتماعی و پذیرش گسترده تلفن های هوشمند هدایت میشه.
تبلیغات ژاپن پس از ایالات متحده و چین سومین بازار بزرگ تبلیغات در جهان محسوب میشه.
در گذشته به روش سنتی، تلویزیون رسانه پیشرو بود که برای اولین بار در سال 2019 از تبلیغات آنلاین سبقت گرفت و به روند پیشروی بازار تبلیغات ژاپن ادامه داد.
محرک های بازار:
فاکتورهای زیادی موجب رشد بازار تبلیغات اینترنتی ژاپن شده:
افزایش نفوذ اینترنت: ژاپن یکی از بالاترین نرخ‌های نفوذ اینترنت رو در کل دنیا داره، به طوری که درصد زیادی از جمعیت به طور فعال با پلتفرم‌های آنلاین و محتوای دیجیتال درگیر هستن.
به دلیل استفاده گسترده از اینترنت، زمینه ی مناسبی برای تبلیغات اینترنتی فراهم شده و به کسب‌وکارها اجازه میده تا به مخاطبان وسیع و متنوعی دست پیدا کنن. 
تغییر به سمت کانال های دیجیتال: امروزه کانال های تبلیغاتی سنتی مانند چاپ، تلویزیون و رادیو شاهد کاهش اثربخشی شدن چراکه مصرف کنندگان به طور چشمگیری به پلت فرم های دیجیتال برای اطلاعات، سرگرمی و ارتباطات روی آوردن.
این تغییر به سوی کانال های دیجیتال باعث شده که تبلیغ کنندگان بخش بزرگی از بودجه بازاریابی شون و به تبلیغات آنلاین اختصاص بدن و باعث رشد بازار تبلیغات اینترنتی بشه.
روش های تبلیغاتی هدفمند: تبلیغات اینترنتی قابلیت‌های هدف‌گیری پیشرفته‌ای رو ارائه میده و به تبلیغ‌کنندگان این امکان و میده که پیام‌های خودشون و بر اساس جمعیت‌شناسی، علایق و رفتارهای خاص تنظیم کنن.
این سطح از هدف‌گیری دقیق، تبلیغ‌کنندگان و مقدور می کنه تا اثربخشی کمپین‌هاشون و به حداکثر برسونن و به بازده سرمایه‌گذاری (ROI) بالاتری برسن، که منجر به پذیرش راه‌حل‌های تبلیغات اینترنتی می‌شه.
عوامل تاثیرگذار رشد:
افزایش هزینه برای تبلیغات اینترنتی
هزینه های تبلیغات اینترنتی در ژاپن، در حال افزایش هس که باعث رشد بازار میشه. کشور ژاپن یکی از توسعه یافته ترین بازارهای تبلیغاتی در سراسر جهانه.
طبق گزارش SB Telecom Europe Ltd، در سال 2020، کل هزینه تبلیغات رسانه ای حدود 42.67 میلیارد دلار بود که سومین پس از ایالات متحده و چین بوده. یکی از عواملی که منجر به افزایش هزینه ها برای تبلیغات اینترنتی شده، افزایش استقبال از تلفن های هوشمنده.
بنابراین، افزایش هزینه ها برای تبلیغات اینترنتی، رشد بازار رو تقویت می کنه.
چشم انداز رقابتی:
بازار تبلیغات اینترنتی ژاپن با حضور چندین بازیگر کلیدی از جمله آژانس های تبلیغات دیجیتال، شرکت های رسانه ای، ارائه دهندگان فناوری و پلتفرم های آنلاین مشخص میشه.
شرکت های اصلی این بازار عبارتند از Dentsu Inc.، CyberAgent، Inc.، Hakuhodo DY Holdings Inc.، Yahoo Japan Corporation و Google Japan.
این شرکت ها طیف گسترده ای از خدمات تبلیغات اینترنتی از جمله برنامه ریزی رسانه های دیجیتال، قرار دادن تبلیغات، مدیریت کمپین و تجزیه و تحلیل رو ارائه میدن.
پویایی بازار:
سهم بازار تجمعی پنج شرکت اصلی از 85 درصد فراتر رفته. شرکت های کلیدی در استراتژی‌های مختلفی مانند همکاری، عرضه محصول جدید، و ادغام و اکتساب برای تقویت حضورشون در بازار شرکت می‌کنن.
تقسیم بندی بازار:
می توان تبلیغات اینترنتی ژاپن رو بر اساس پارامترهای مختلفی از جمله قالب تبلیغات، پلت فرم، عمودی صنعت و جغرافیا تقسیم بندی کرد.
فرمت های تبلیغاتی رایج شامل تبلیغات نمایشی، تبلیغات جستجو، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات بومی.
پلتفرم‌ها شامل وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجو، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های تلفن همراه و خدمات پخش میشن.
بخش‌های صنعتی هدف تبلیغات اینترنتی شامل خرده‌فروشی، خودرو، مراقبت‌های بهداشتی، مالی، سفر و غیره اس.
بررسی اجمالی بخش ها:
تبلیغات اینترنتی ژاپن به پلتفرم، مدل تبلیغاتی، فرمت آگهی، نوع آگهی، فرمت آگهی-اندازه سازمانی، نوع آگهی-اندازه سازمانی، اندازه سازمانی و عمودی صنعت تقسیم میشه.
بر اساس پلتفرم:
  • موبایل
  • دسکتاپ و لپ تاپ
پیش بینی میشه بخش تلفن همراه به دلیل افزایش استقبال از تلفن‌های هوشمند، بالاترین نرخ رشد رو در حدود 25.8 درصد داشته باشه.
طبق گزارش NewZoo، در سال 2020، تعداد کاربران گوشی های هوشمند در ژاپن 83.03 میلیون نفر بوده، یعنی 65.9 درصد از نفوذ گوشی های هوشمند.
از سال 2021 تا 2027، بخش دسکتاپ و لپ‌تاپ فرصتی در حدود 35.6 میلیارد دلار در بازار داشته. بر اساس گزارش Bigbeat Inc، تا سال 2020، بیش از 50٪ از کل درآمد تبلیغات دیجیتال در ژاپن از طریق دسکتاپ ایجاد میشه.
بر اساس مدل تبلیغاتی:
  • CPM (هزینه در هر مایل/هزینه در هزار)
  • کارایی
  • ترکیبی
پیش‌بینی شده که بخش مدل تبلیغات عملکردی به دلیل افزایش پذیرش اون در مقایسه با سایر مدل‌های تبلیغاتی، سریع‌ترین نرخ رشد رو در حدود 25.7 درصد در دوره مورد نظر به خود اختصاص میده.
بر اساس فرمت آگهی:
  • جستجو کردن
  • بنر
  • ویدیو
  • سایرین (طبقه بندی، نسل پیشرو، صوتی)
پیش بینی شده که بخش ویدیو شاهد بالاترین میزان CAGR با حدود 26.6 درصد از سال 2022 تا 2027 باشه که دلیلش ابتکارات رو به رشد شرکت های بازار برای راه‌اندازی پلتفرم‌های ویدیویی نوآورانه اس.
تخمین زده شده که بخش جستجو فرصت بازاری معادل 34.41 میلیارد دلار رو طی سال‌های 2021 تا 2027 خواهد داشت.
 بر اساس نوع تبلیغ:
  •  نمایش تبلیغات
  • تبلیغات موبایلی
  • تبلیغات در موتورهای جستجو
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات ترکیبی
  • سایر تبلیغات
تخمین زده شده که بخش تبلیغات موبایلی به دلیل افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند در دوره پیش‌بینی‌شده با سریع‌ترین CAGR یعنی 27 درصد رشد کنه.
انتظار میره بخش تبلیغات موتورهای جستجو تا سال 2022 حدود 10 میلیارد دلار درآمد ایجاد کنه که این به دلیل رشد تعداد مصرف‌کنندگانی هس که به صورت آنلاین محصولات خرید و جستجو می‌کنن.
تبلیغات آنلاین یه استراتژی بازاریابی هس که به سرعت در حال توسعه اس که تقریباً هر شرکتی می تونه در صورت استفاده مؤثر از اون بهره مند بشه.
با توجه به این که تبلیغات آنلاین فراگیر، مقرون به صرفه و مدیریت ساده داره، بسیاری از کسب و کارها می تونن اونو در حوزه کاری شون اجرا کنن و به مخاطبان جهانی دست پیدا کنن.
  • افزایش دسترسی مشتری
  • آگاهی مشتری از کسب و کار و برند شما
  • مزایای محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کنه.
  • اطلاعات مربوط به کسب و کار شما رو به اشتراک می زاره.
  • افزایش فروش و تقاضا
  • برتری نسبت به رقبای خود 
شرکت هایی که می خوان تبلیغات دیگه برندها رو در فضای مجازی به عهده بگیرن، قطعا باید به روز باشن و طبق نیازهای روز جامعه عمل کنن و باید انعطاف بالایی داشته باشن.
نکته قابل توجه اینه که چگونه میشه بدون اینکه هزینه های سنگین و هنگفت پرداخت کنیم، یعنی با کمترین هزینه بتونیم میزان درصد فروش خودمون و بالا ببریم.
اما در پاسخ به این سوال شما می تونین با کمک از تیم آمینا گروپ در راستای این هدف، خواسته تون و بر آورده کنین و تبلیغات تون و در فضای مجازی به نمایش عموم در بیارین.
شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیتش و در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده.
خدمات آمینا گروپ
  • طراحی وبسایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • تهیه محتوای متنی و بصری
  • تبلیغات انفجاری و گسترده در وب
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • تبلیغات در اپلیکیشن ها
  • خدمات تبلیغاتی بین المللی
اطلاعات تماس
آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم،  پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی
 تلفن:
ایمیل: info@amina-group.com
منبع: https://amina-group.com/
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.